Ezért hízol az online játéktól és görgetéstől
Miért is hízlalnak az online játékok, a PS vagy XBox és a görgetés? Mármint nem csak az ülés, hanem még egy biológiai oka is van a folyamatnak...
A stresszhelyzetben többféle stresszhormonunk termelődik, ilyen a kortizol is. Ennek a hormonnak van egy olyan szerepe is, hogy a stresszhelyzet után ÉHSÉGET generál. Miért?
Evolúciósan a stresszhelyzet (mammutvadászat, tigris elől menekvés) általában nagyfokú FIZIKAI energiaveszteséggel járt, így a túlélésünk záloga volt az emlékeztető, hogy ezt a nagy veszteséget pótoljuk - vagyis együnk. Ez lett a kortizol egyik szerepe.
A 21. században a stresszhelyzeteink azonban NEMIGAZÁN járnak valódi fizikai energiavesztéssel! A főnökkel való veszekedés, a családi konfliktusok vagy anyagi gondok valóban stresszes témák, azonban nagyfokú fizikai energiavesztéssel nem jár, vagyis
az ezek utáni éhségérzet valós, de nem hasznos, mert nincs mit pótolnunk!
Az online játékokkal járó stresszt az agy ugyanúgy valós stressznek érzékeli, túlélési harcnak, mint ha a valóságban harcolnánk vagy menekülnénk...
Ugyanez van a görgetéssel is, ami (érdekes módon) szintén stresszt jelent, hiszen izgatottan várjuk az újabb és újabb információkat minden lehúzásnál...
...csakhogy mindkettő üléssel / állással jár, nem pedig valós energia-vesztéssel (mint mondjuk a klasszikus játékok, mint a fogócska vagy kidobós...), így ha később a kortizol-okozta éhség fellép és valóban eszünk is, akkor egészen biztosan RAKTÁROZNI FOGJUK A KALÓRIA TÖBBLETET!!
A stressz mindig egyfajta éhségérzettel jár, hisz
a kortizol nem tudja, hogy a mammuttal való hadakozás vagy röplabda mérkőzés okozta stressz (és izzadás) vagy egy ágyonfekvős kommentháború okozta stresszről van-e szó!
Olvasd el az idevonatkozó részt a Klubban, ahol pontosan a VALÓS ÉHSÉG FELISMERÉSÉRŐL tettem ki új anyagot és tesztet a napokban!
Vagy vásárold meg az új anyagomat, a Form & Flow programot, melynek alapja, hogy légy jobban, élvezd az életed és ezzel párhuzamosan alakulj-formálódj!